پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

                                                     هوالعزیز

 

  یا مقلب القلوب والابصار یا مدبراللیل والنهار  

 

  گویل د دویل عیدتون موارک

 

نوروز در عهد باستان              حاجی فیروزه سالی یه روزه      



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط

http://s1.picofile.com/file/7319865371/latiha.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط

                                                                   

                                                           به نام خدا

 

 

انتخاب شایسته آقای دکتر اسماعیل جلیلی  به عنوان نماینده مردم شریف شهرستانهای مسجد سلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتکل را  به همه مردم شهرستانهای فوق الذکر  به ویژه به مردم اندیکا تبریک وشادباش عرض می کنیم .

                                                                    پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا   

 




تاریخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط

  او که سرش را خم نکرد
غلامرضا تختی روبروی شاه ایستاده
سران کشوری و لشکری و امرای ارتش هم دور تا دور ایستاده اند.
تختی در مقابل دیدگاه شاه، بازوبند پهلوانی کشتی ایران را کسب کرده.
او حالا باید سرش را خم کند تا شاه، مدال را دور گردنش بیاندازد.
اما نمی کند!
شاه هم به روی خودش نمی آورد و دست هایش را بالاتر می برد و مدال را تقدیم می کند به مردی که هیچ گاه، سر خم نکرد

 

ادامه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 8 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط

http://up6.iranblog.com/images/aka3phaywj4xjj553p0.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط

  معنی و مفهوم

مثل در لغت به معنی مانند ، شبیه ،نظیر ، همتا ، نمونه ، برهان ، دلیل، مطلق سخن، حدیث ، پند ، عبرت ، نشانه ، علامت ،وصف حال، افسانه ،حکایت و داستان است. این کلمه عربی است و ریشه آن از ماده مُثول به معنی شبیه بودن چیزی به چیز دیگر است. معنی اصطلاحی مثل و یا تعریف جامع و مانع آن را می توان بدین عبارت استنباط کرد:مثل جمله ای است مختصر و مشتمل بر تشبیه یا مضمون حکیمانه که بسبب روانی لفظ و روشنی معنی و لطف ترکیب شهرت عام یافته باشد و همگان آن را بدون تغییر و یا با اندک تغییر در محاوره بکار برند. (لغتنامه دهخدا، ذیل واژه مثل ).

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 30 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط
مقدمه:
در كشور ما ايران، اقوام و گروه هاي مختلفي زندگي مي كنند كه در بين این  اقوام ، «قوم لربزرگ» در پيروي از مذهب شيعه پيشينه ديرينه دارد و تمامي اعضاء آن پيرو مذهب تشيع هستند. بديهي است كه اعضاء هر گروه و قوم تا حد زيادي، تحت تأثير عقايد و باورهاي خود قرار دارد و تأثير دين و مذهب بر زندگي فردي واجتماعي انسان بر كسي پوشيده نيست. دين و مذهب در تعيين جهان بيني و نگرش فرد به جهان پيرامون و تفسير آن، در پيدايش ارزش ها،  آرمان ها و هنجارها و عادات و سنن ، در برقراري روابط و مناسبات فردي و اجتماعي، در شكل گيري و تكوين گرايش هاي گوناگون، در انتظام و انسجام اعضاء جامعه، در هويت بخشي به افراد، در خوش بيني و بدبيني به حال و آينده و در ساختارهاي اقتصادي و سياسي و هرم قدرت، سهم و نقش مؤثر و فراواني دارد. لذا آگاهي از عقايد و باورهاي مذهبي در دوره هاي مختلف تاريخي مي تواند ما را در يافتن پاسخ بسياري از پرسش ها در اين زمينه ياري رساند و علل، ريشه ها و زمينه هاي فكري و عقيدتي بسياري از رفتارها و اعمال فردي و گروهي را تبيين نمايد. 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط


زبان بختیاری زبان اصیل ایرانی زبان کوروش بزرگ



بیشتر گاهنگاران روم ،یونان ،ایران در نوشته های خود یاد آور شده اند که بختیاری ها ازایرانیان آریایی تبار می باشند. این گروه نخست به ارمنستان و کوه های آرارات آمده و سپس به نام آریایی نامور شده اند.روی هم رفته از همه ی نوشته ها و سند های تاریخی اینگونه برداشت میشود که بختیاری ها از ایرانیان نژاده و با اکراد و الوار از یک ریشه و و نژاد و زبانشان نیز همان پهلوی است.
(لایارد) مینویسد که بختیاری ها با یک گویش محلی ایرانی که معمولا به زبان لری معروف است تکلم میکنند ، این لهجه بدون اینکه لغات ترکی و عربی وارد آن شده باشد ، یک گونه لهجه ی تعریف شده ی فارسی قدیم است که بختیاری ها آن را حفظ کرده اند.

 

ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط

                                                 اولین فراماسون های ایران و اهداف آنان
مقدمه
فراماسونری تشکیلات یا جمعیتی است، پنهان روش ، مرموز و نخبه گرا. در تشکیلات فراماسونری این دو ویژگی اصل است. پنهان روشی را برای این انتخاب کرد که افرادی خارج از تشکیلات با اهداف و روش های آن آشنا نشوند و نخبه گرایی را از این جهت برگزیدند که قصدشان تسخیر کشورها و کل جهان است. از این جهت به هرکشوری که وارد می شود سراغ نخبگان می رود و سعی دارد تا امور اساسی و شریان های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن کشور را به دست بیاورد و در آن منطقه نفوذ کند و بعد در مناطق دیگر نفوذ خود را گسترش دهد. فراماسونری ثمره آشنایی با تمدن غربی و برقراری ارتباط بین ایران و اروپا بود. سیر و سیاحت  عده ای از ایرانیان در دنیای متمدن ، اعزام محصلان به فرنگستان و سفرای ایران در ممالک اروپا اولین زمینه های آشنایی ایرانیان را با تشکیلات فراماسونری فراهم ساخت. 
میرعبداللطیف شوشتری نخستین ایرانی است که در مسافرت به هند با این پدیده جدید آشنا شد و در اثرش «تحفه العالم» از آن سخن به میان آورده و سخت تحت تاثیر روابط و پیوند بین اعضای این نهاد قرار گرفته است. ابوالفتح‌الحسنی الحسینی معروف به سلطان‌الواعظین هم از زمره نخستین ایرانیانی بود که با فراماسونری آشنا شد. او هم مانند شوشتری مجذوب ظواهر فراماسونری شده و مداح آن به شمار می‌رفت



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط

 یکی از بهترین الگوهای حکومتداری ، حکومت مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام است. بی تریدید و بنابه اعتراف صریح بسیاری از نویسندگان مشهور جهان ، حکومت آن جناب نمونه کامل و تصویر روشنی  از الگوی اداره جامعه بر مبنای عدالت ، تکریم مردم ، دوستی و محبت به زیردستان و توجه به نیازهای عموم مردم به ویژه مستمندان و فقراء بود. حکومتی که حاکم آن دنیا را سه طلاقه کرده و هیچ چشمداشت و طمعی به مال دنیا نداشت و فقط به این دلیل زمام امور مردم را به دست گرفت که بتواند احکام و فرامین الهی را جاری سازد و از حقوق ستمدیدگان و مظلومان دفاع کند. حضرت امام محمد باقر علیه السلام در باره بی نیازی ، زهد و عدالت امیر مومنان فرمود:« آن حضرت پنج سال بر مردم حکومت کرد اما هیچ بنایی نساخت ، آجر و خشتی  روی هم نگذاشت ، زمین و املاکی فراهم نکرد و سفید و سرخی ( نقره و طلا) را به ارث نگذاشت»....

 

ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 6 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2758
بازدید کل : 84519
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1