پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

مهندس منصوری با حضور در دفتر رئیس  صدا و سیما  خواستار توقف پخش سریال توهین آمیز سرزمین کهن شدند که جناب ضرغامی نیز با این درخواست موافقت کردند.

پیگیری توقف پخش سریال توهین آمیز به بختیاری

فیلم مربوطه را از لینک زیر دانلود کنید:
http://majidmansouri.ir/tv2.mp4




تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

http://s5.picofile.com/file/8113845876/1921065_689650581087776_129931226_o.jpg


اهواز ،صداوسیما استان خوزستان .. مدیر شبکه 3 سیما ـ مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 بهمراه قائم مقام صداو سیما مرکزی بهمراه مدیر صداوسیما خوزستان جلسه فشرده و نقد سریال و توضیحات و دفاع قاطعانه استاد تاریخ قوم بختیاری ماشااله براتی و مسئول گروه سردار آسماری ... نتیجه مذاکرات توقف سریال و انتقال نتیجه جلسه امروز به آقای ضرغامی ... نتیجه امروز در جلسه امشب نمایندگان با ضرغامی این شد که سریال موهن سرزمین کهن متوقف شود ... تبریک به همه آنان که ایستاند تا به هویت تبارشان خدشه ای وارد نشود .. 
یادمان باشد اصالتمان افتخارمان است.




تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم (حجرات/13)
 همه جای ایران سرای من است      چو نيک و بدش از براي من است
تبار مانا و پویای بختیاری- به رغم اندیشه‌ی اهریمنی بدخواهان و انیران- همواره‌ی تاریخ، اصیل، نجیب، غیور و بیگانه‌ستیز بوده است. باور این قوم بخرد به مذهب تشیّع نیز همزاد ورود اسلام به ایران و شنیدن ندای حقّانیّت اهل‌بیت است. در برگ برگ تاریخ راستین و نه تحریف‌شده‌ی این گران‌مایه کهن بوم بر هم نشان راست اندیشی و درست کرداری نیاکان تبارمان آشکار است. تحریف تاریخ؛ یعنی این که دیگران داعیه‌دار مشروطه‌خواهی و مبارزه با استبداد صغیر و رضاخان می‌شوند و نمونه‌هایی چون ابراهیم‌خان ضرغام، شیر علیمردان و بانوی آهنین به حاشیه‌ی ذهن کج اندیشان می روند. یا للّعجب. در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و ثبات آن هم تنها قومی از این ملّت دین‌دار و مبارز که حتّی یک آن با جمهوری اسلامی حاشیه نگرفت، بختیاری‌ها بوده‌اند.

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

پخش سریال


*پخش سریال "سرزمین کهن" متوقف شد*



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط
مبارزه را از سردار اسعد بختیاری و شهید علیمردان خان آموختم
صحبتهای تحیسن برانگیز سردار بختیاری:
محسن رضایی درگفتگوی ویژه خبری شبکه دوم:
مبارزه را از سردار اسعد بختیاری و شهید علیمردان خان آموختم
 
ادامه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 25 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

امروز جمعه 25 بهمن ماه 1392مردم قهرمان و ولایت مدار مسجد سلیمان نسبت به هجمه های مکرر مشتی متل گوی و داستان سرا و نسبت به پخش سریال موهن و توهین آمیز (سرزمین کهن) تجمع با شکوهی را در میدان آزادی به نمایش گذاشتند. در این تظاهرات فرماندار و امام جمعه محترم  به خیل مردم پیوستند. حضرت حجت الاسلام حاج شیخ محمدصادق امینی با ایراد سخنرانی مردم شهید پرور مسجد سلیمان و همه ی ایل بختیاری را به حفظ آرامش و خویشتن داری دعوت کرد و قول داد تا اعتراض بر حق مردم را به گوش مقامات مسئول برساند. سپس مردم فریاد کنان و شعارگویان به طرف مصلی نماز جمعه حرکت کردند و با قرائت قطعنامه  این تجمع به پایان رسید.

امید است آنهائی که دانسته و یا ندانسته با تحریف تاریخ ترک تازی میکنند از این پیش آمد و جوش و خروش درس عبرت بگیرند زیرا سرداران بختیاری در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی مورد احترام و افتخار قوم لر هستند و بدانند با دم شیر نمی شود بازی کرد.!!  

تجمع مردم غیور ومسلمان مسجد سلیمان به روایت تصویر

http://s5.picofile.com/file/8113375042/DSC_0438.jpg

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 25 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط
نماینده لنجان، مردم بختياري را به حفظ آرامش و قانون دعوت کردنماینده دزفول، مردم بختياري را به حفظ آرامش و قانون دعوت کرد
نماينده اليگودرز،‌ مردم بختياري را به حفظ آرامش و قانون دعوت كرد


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط
با درآمد نفت و گاز بختیاری، سریال توهین آمیز علیه بختیاری می سازند
من سال ها پیش با چاپ مطلبی با عنوان «دردی که قصه اش دراز است» در روزنامه ی مردم سالاری مورخ ۲۸/۰۶/۱۳۸۱، ضمن اشاره به چند نمونه از توهین ها، درباره ی اهانت هایی که سلسله وار به قوم ما چه نادانسته از سوی خودی ها و چه دانسته از سوی بیگانگان می شود، سخن راندم. همچنین در دومین شماره ی فصل نامه ی «ولات» درباره این درد نوشتم. در ان نوشتارها، می خواستم به بختیاری ها هشدار بدهم که سکوت ما در برابر این اهانت ها، سرآغاز اهانت های دیگری خواهد بود و این ها نه اولین ها خواهند بود نه آخرین.


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

دکتر پوربختیار مشاور تاریخی سریال سرزمین کهن را دعوت به مناظره کرد

دکتر غفار پوربختیار،استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد شوشتر،عباس سلیمی نمین،مشاور تاریخی سریال سرزمین کهن را در خصوص بررسی جایگاه قوم بختیاری در تاریخ کهن ایران زمین،دعوت به مناظره کرد.

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

سریال تلویزیونی «سرزمین کهن»، هنوز نیامده با خود دنیایی از جنجال و حاشیه‌ به ارمغان آورده است. این سریال که قرار است، مقطع زمانی سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر بکشد، با آنکه ‌ماهیتی تاریخی دارد، گویا ‌به جهت برخی مشکلات، چندین بار دچار تعویق در زمان پخش شد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر این گزارش، دست‌کم سه تاریخ برای پخش تازه‌ترین فیلم کمال تبریزی اعلام شده بود که هر بار‌ بنا بر علل اعلام نشدهٔ رسمی، این کار انجام نشد، ول سرانجام‌ عزم تلویزیونی‌ها برای پخش آن از‌ پنجشنبه سوم بهمن‌ جزم شد.

عدم پخش «سرزمین کهن» با خود حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن داشت که در نوع خود کم‌سابقه بود. یکی از آن حاشیه‌ها، حجاب بازیگران زن این سریال بود که در آغاز کار ‌باعث توقف پخش آن شد و ظاهرا وضعیت حجاب آنان به حدی بوده که سیمایی‌ها‌ با همهٔ تساهل‌هایی که در این زمینه طی سال‌های اخیر از خود نشان داده‌اند، چاره را در وقفهٔ موقت و توسل به جلوه‌های ویژه دیدند.

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

این روزها در خصوص پخش مجموعه «سرزمین کهن» از شبکه 3 و ارائه تصویری ناخوشایند و غیرواقعی از بختیاری‌ها، انتقادها و حرف و حدیث‌های زیادی در محافل مختلف مطرح شده است. مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» با کارگردانی کمال تبریزی، به بررسی تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد.پسر بچه‌ای بنام رهی که بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین ،از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود . رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران میشود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی ،او به خانواده درباری سپرده می‌شود.در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد و ...»

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

در بین عکس های منتشره از« افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر» در یک خبرگزاری پربیننده، یک تصویر نگران کننده، بناگاه توجه مـرا به خود جلب می کند، برای لحظاتی فکر می کنم که چشمانم درست نمی بیند! ، دقت بیشتری به خرج می دهم تا  بلکه مطمئن شوم!

اما متاسفانه موضوع حقیقت دارد و آن بی احترامی است که به «لباس غیور مردان بختیاری» در این مراسم ملی توسط «یک هنرپیشه زن» صورت می گیرد.
با کمال تعجب، این هنرپیشه زن جوان... در یک «اقدام غیر اخلاقی و غیر ارزشی» لباس چوقای بختیاری که نماد غیرت مردان بختیاری است را برتن می کند و در این مراسم حضور می یابد.

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

 فیلم مستند «علف: نبرد یک ملت برای زندگی»(Grass: A Nation's Battle for Life)، یک فیلم صامت و سیاه سفید است که محصول سال 1924 (1303 شمسی) و یکی از معروف‌ترین آثار سینمایی مستند و از نخستین فیلم‌های مردم‌نگارانه معروف، به حساب می‌آید. این فیلم حاصل سفر مرموز 45 یا 46 روزه، سه نفر ماجراجو: یک زن «مارگریت هاریسون» و دو مرد «ماریان سی كوپر» و «ارنست شودساک»، به سرزمین بختیاری در ماه‌های آوريل و مه سال 1924، است که در پوشش ساخت یک اثر مستند، به دنبال اغراض سیاسی خاصی بودند.

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

بالاخره اولین سفر ریاست جمهوری به خوزستان با همه انتظارات و بایدها و نبایدها به پایان رسید. اگرچه رییس جمهور هدف از سفر خود به خوزستان را آگاهی از مشکلات مردم اعلام نمود اما برخی جناح‌ها این سفر را به استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس، اعتراض عمومی ‌مردم خوزستان به انتقال آب کارون، تلاش فرقه ضاله وهابی برای ترویج وهابیگری و مناسب بودن فصل سفر و آب و هوا نسبت داده‌اند، مع‌الوصف رییس‌جمهور باید اولین سفر خود را از یکی از استان‌های کشور شروع می‌کرد و این بار قرعه بنام استان زرخیز خوزستان یا پنجمین استان فقیر کشور افتاد. آنچه که مهم است دستاوردهای این سفر می باشد که مردم خوزستان از رییس جمهور منتخب خود انتظار داشتند.

کیف های ضدگلوله و زیانی که برای خوزستان داشتند!



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 1281
بازدید کل : 81733
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1