پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

نویسنده: دکتر الله کرم صالحی

جناب آقای دکتر روحانی!
 
       از اینکه سفر به خوزستان را اولین سفر هیات دولت قرار داده‌اید نشان از توجه و اهتمام ویژه جنابعالی وهیات دولت به مسائل و مشکلات خوزستان می باشد که از این بابت مردم خوزستان نیز قدردان هستند. به عنوان یک خوزستانی و استاد دانشگاه که در چندین دانشگاه خوزستان با جوانان خوزستانی سروکار دارم اعلام می کنم آنچه که به شدت این استان را آزار می دهد وضعیت بیکاری جوانان این استان است که تداوم این وضعیت اکثر جوانان و تحصیل کردگان خوزستانی را ناامید، سرخورده و افسرده کرده است و خانواده‌ها واقعاً در مقابل فرزندانشان مستاصل هستند. افزایش بیکاری افزون بر مشکلات اقتصادی و معیشتی برای بیکاران و خانواده‌های آن‌ها، باعث گسترش بزه‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری گردیده بگونه‌ای که به سخن برخی از مسئولین استان این پدیده شوم باعث افزایش میزان خودکشی در استان گردیده است و این وضعیت به مرحله خطرناک و هشدار رسیده است.

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط

سنت خاطره‌نویسی در میان بختیاری‌ها به دست‌نوشته‌های حسینقلی خان ایلخانی بازمی‌گردد. وی برخی از اقدامات و رخدادهای دوران زندگی خود را به اختصار در چند صفحه یادداشت به یادگار گذاشت. بعد از او فرزندانش حاج علیقلی خان، خسرو خان و بی‌بی مریم، همچنین برخی از نوادگانش، جعفرقلی خان سردار اسعد، علی صالح خان اردوان و... نیز این رویه را ادامه دادند. اسکندرخان عکاشه، میرزا امان‌الله مدملیل و پژمان بختیاری را نیز باید به جمع این خاطره‌نویسان افزود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط

نويسنده: دكتر الله كرم صالحي
در مناظره انتخاباتي كانديداهاي رياست جمهوري، وجه مشترك تمام آن گفتگوها دو كلمه «بيكاري و گراني» بود كه هر دو ناشي از ناكارآمدي سيستم توليدي كشور در کذشته بوده است. يادم مي آيد كه در زمانهای نه چندان دور در كتاب درسي ما نوشته شده بود كه عوامل توليد و رشد اقتصادي كشور شامل نيروي كار، سرمايه، تكنولوژي و مديريت مي باشد. حالابيش از 30 سال از آن زمان گذشته است و ما در بخش توليد و اقتصاد بيش از پيش و بشدت در وضعيت غيرمتعارفي قرار داريم. واقعا كدام يك از اين عوامل باعث اين وضعيت نامطلوب شده است؟



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط

http://www.8pic.ir/images/79837510584168764468.jpg

داراب رئیسی شامنصوری (مدملیل ) از شاعران معروف و نام آشنای بختیاری است وی متولد  شهرستان مسجد سلیمان است و تاکنون چندین کتاب در موضوعات شعر و ادب بختیاری منتشر نموده  و مدیر مسئول ماهنامه کهرنگ است. کتاب مجموعه شعر «گلبانگ بختیاری» (۱۳۷۰) و دوبیتی های بختیاری(۱۳۷۲) از جمله ی آثار اوست.      

 

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 251
بازدید ماه : 1338
بازدید کل : 81790
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1