تبار مانای بختیاری، بیگانه ستیز است، فرصت توطئه به دشمن نمی‌دهد
پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

 یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم (حجرات/13)
 همه جای ایران سرای من است      چو نيک و بدش از براي من است
تبار مانا و پویای بختیاری- به رغم اندیشه‌ی اهریمنی بدخواهان و انیران- همواره‌ی تاریخ، اصیل، نجیب، غیور و بیگانه‌ستیز بوده است. باور این قوم بخرد به مذهب تشیّع نیز همزاد ورود اسلام به ایران و شنیدن ندای حقّانیّت اهل‌بیت است. در برگ برگ تاریخ راستین و نه تحریف‌شده‌ی این گران‌مایه کهن بوم بر هم نشان راست اندیشی و درست کرداری نیاکان تبارمان آشکار است. تحریف تاریخ؛ یعنی این که دیگران داعیه‌دار مشروطه‌خواهی و مبارزه با استبداد صغیر و رضاخان می‌شوند و نمونه‌هایی چون ابراهیم‌خان ضرغام، شیر علیمردان و بانوی آهنین به حاشیه‌ی ذهن کج اندیشان می روند. یا للّعجب. در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و ثبات آن هم تنها قومی از این ملّت دین‌دار و مبارز که حتّی یک آن با جمهوری اسلامی حاشیه نگرفت، بختیاری‌ها بوده‌اند.

ضمن احترام به ساحت مقدّس همه‌ی مردم شریف ایران از قومیّت‌های مختلف، باید اذعان کرد: دسیسه‌های بدخواهان و دشمنان در شکل‌گیری گروه‌های معدود و معلوم‌الحالی چون: خلق عرب، خلق ترکمن، جدایی‌طلبان ترک، کومله و دمکرات کُرد، فرقه‌های طایفه‌ای بلوچ و... که نماینده‌ی اکثریت این اقوام نجیب و شریف نبوده‌اند تا اندازه‌ای موفّق بود. امّا در مورد بختیاری‌ها هرگز فکر توطئه در مخیّله‌ی دشمنان هم نگنجید و این بهترین سند حقّانیت این قوم در تاریخ ایران و نه از دریچه‌ی ذهن نویسندگان و کارگردانان و عوامل برخی از سریال هاست.
ما فرزندان راستین قوم سُترگ بختیاری، ضمن بیان مراتب اعتراض شدید قلبی خود به ساخت و پخش چنین برنامه‌هایی از سیمای جمهوری اسلامی (مشوّق وحدت اقوام، مذاهب و سلایق)  و درعین‌حال دعوت همگان به آرامش و تمکین قانون، ضمن در خواست عاجزانه از آستان ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی حجةالاسلام والمسلمین دکتر روحانی ، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی و دیگر شخصیت‌های برجسته‌ی نظام جمهوری اسلامی  یادآور می‌شویم که  باکسانی که به هر دلیل نمی‌خواهند جامعه‌ی اسلامی و ملّت عزیز و شریف ایران روی خوش آرامش، ثبات و صمیمیت را ببینند و این بار نیز در آستانه‌ی دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی قلب گروه فراوانی از هم میهنان ما را آزردند، برخورد قانونی کنند. سرافراز و سربلند باد نظام جمهوری اسلامی ایران و مانا و پایدار باد همه‌ی اقوام و مذاهب و سلایق، مادام که در راه تحقّق آرمان‌های اصیل این شجره‌ی طیبه  در صفوف محکم و کأنّهم بنیانٌ مرصوصند.

 نویسنده: دکتر حافظ حاتمی استاد دانشگاه پیام نور

 

منبع: آزادمردان بختیاری


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 133
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 1560
بازدید ماه : 2865
بازدید کل : 84626
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1