مردم مسجدسلیمان الگوی اقتصاد مقاومتی هستند
پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

 حجت الاسلام شیخ محمد صادق امینی امام جمعه مسجد سلیمان گفت : در حالی که ما مقام هفدهم بنیه اقتصادی را در دنیا داریم اما با آمار بالای بیکاری در شهر و استان و کشورمان روبرو هستیم.مایه دل آزاری است که بعد از این همه سال و منابع زیادی که داریم معضل اصلی ما بیکاری باشد.

امینی در خصوص ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری به سران سه قوه گفت : اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون ,تکیه بر خودمان, اعتماد به نفس وتکیه بر نیروی سرشار جوانان با همت و صاحب خرد و علم در کشور،اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از سرمایه های همه مردم و نه فقط گروه های خاص ،اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت است ونباید نگران باشیم. ریاضت اقتصادی یعنی کاهش خدمات دولت و کاهش هزینه ها و کاهش خدمات به مردم و افزایش مالیات. که منظور رهبر انقلاب این نیست.بلکه یعنی دست کشیدن از مدل های غربی که این همه سال اجرا میکنیم و متاسفانه بعضی نخبگان ما از این نظریه هایی که در دانشگاه میخوانند دست بر نمیدارند.

 وی افزود : در مذاکرات  هسته ای صحبت از توان نظامی و موشکی و موشک های بالستیک می کنند و هر چه  که  جلوتر میرویم کمتر نتیجه  می گیریم غربی ها می گویند  که اگر نیاز باشد مذاکرات را تا25سال برای رسیدن به طرح جامع ادامه میدهیم میخواهند ما را مشغول به خود کنند. ما کجا در این 35سال به امریکا تکیه کرده ایم.؟ما کی دست به سوی اینها دراز کرده ایم.؟آنها تاکنون کی به ما کمک کرده اند که حالا بار دومشان باشد.؟ما چه سابقه خوشی ازاینها دیده ایم که بتوانند  حالا مورد اعتماد ما باشند.؟اگر ترسی که از ما دارند نبود ما را هم مثل عراق و افغانستان و سوریه مورد حمله قرار می دادند.

امینی در ادامه گفت: من به رییس جمهور و سران سه قوه می گوییم که مقاوت را در باب اقتصادی مقاومتی از مردم مسجدسلیمان بیاموزید.مردمانی که بالاترین امار بیکاری را دارند مردمی که هنوز اب شرب شان روزی دو ساعت است،مردمانی که اداره فاضلاب ندارند و کمترین سرانه را در فضای سبز دارند. مردمانی که از دره های فاضلاب در شهر جاری است بوی تعفن  استشمام می کنند این پروژه دره سبز که قرار بود برایمان بسازند تاکنون بیش از 10میلیارد هزینه  شده و کمترین سبزه ای ازآن ندیدیم..مردمی که سالها پیش گفتند شهرشان را جابه جا میکنند و بعد گفتند مسجدسلیمان بدون نفت که دیدند اشتباه کردند و هنوز سرمایه های نفت و گاز زیادی زیر پای این مردم است و نهایتا تصمیم گرفتند پنج نقطه شهر را جا به جا کنند.اما هنوز یکی از این جابه جایی ها هم انجام نشده اولین فازی که دولت قبل امد و کلید زد پرو ژه 310واحدی بود که هنوز یک خانواده هم در ان ساکن نشده.گرچه به صورت هنری یک نمایشی بازی کردیم و یک خانواده را اوردیم و عکس هم گرفتیم و بعد همه برگشتیم به خانه هایمان پنج نقطه شهر مثل سی برنج و نفتون و...که جابه جا نشدند و برخی خدماتی که باید به آنها  تعلق می گرفت را به بهانه جابه جایی انجام نداده یا باعث تاخیر انها شده است در حالی می بینیم که این مردم عزیز با این همه استقامت ایستاده اند ما از سران نظام خواهش میکنیم که مقاومت را از این مردم عزیز مسجدسلیمان بیاموزند.

مردمی که در دوران دفاع مقدس با یک موشک 150شهید دادند و یک هفته تشییع جنازه داشتند اما خم به ابرو نیاوردند. ادم واقعا خونش به جوش می اید از این همه درد .

امینی همچنین در خصوص سفر غیر منتظره ضرغامی به شهرستان گفت : وقتی رییس بلند پایه سازمان صدا سیما جمهوری اسلامی ایران بی خبر و غیر مترقبه بدون اطلاع به کمترین کسی وارد شهر می شوند.خود من خیلی نگران و مضطرب شدم و احتمال میرفت کسی حرفی بزند  و ما را شرمنده بکند اما دیدیم از مسیر شلوغ بازار حرکت کردند و به مسجد جامع نمره یک امدند  همراه با 100الی200نفر از مردم در مسجد از همه اقشار امدند و بدون هیچ نظم و تدبیرو مدیریت خاص پشت تریبون رفتند و یک از یک زیباتر و شایسته تر صحبت کردند و من از هممین جا دست این مردمان عزیز را می بوسم.مردمی که با این همه سختی و مشکلات اینچنین از خودشان متانت بروز دادند.بعد از مراسم به اقای ضرغامی گفتم که میدانید هنوز بعضی از محلات ما شبکه دیجیتال شما را دریات نمیکنند می دانید بسیاری از روستاهای شهرستان اندیکا حتی شبکه 1و2و3 را ندارند .در حالی که در سیاه چادر هایمان زن و شوهر و بچه بخاطر فشار بچه ها مجبورند از ماهواره استفاده کنند و معلوم نیست خروجی تربیتی بچه های عزیز عشایر ما چه شود. که اقای ضرغامی گفتند که این سفر بسیار برای من پند اموز بود و درس گرفتم و برای مردم مسجدسلیمان سهم ویژه ای در صدا و سیما میگذاریم.

امینی ادامه داد که به عزیزان در جمعه چند هفته پیش تجمع کردند می گویم که ببینند شیرینی منطق و عقلتان را گرفتید.و ما  امروز در محضر صداوسیما و علما و بزرگانمان که خیلی میتوانند کمکمان کنند به عنوان پایتخت فرهنگی و سیاسی ایل و تبار بزرگ بختیاری شناخته شدیم.وقتی مسجد سلیمان تنها شهری بود که مورد نظر این عزیزان مسیول قرار گرفت یعنی شما را تابلوی تمام عیار ایل عزیز و مومن و چند میلیونی بختیاری سراسر کشور قلمداد کردند و ابرو و اعتبارشان افزایش یافت.اقای ضرغامی قول دادند با مطالعه دقیق و جدی روی سریال  شهیدعلیمردان خان سرمایه گذاری کنند.همچنین کنگره ای با نام علیمردان در نوروز برگزار میشود که طی جلسه ای که با برگزار کنندگان این همایش داشتم ازا نها خواستم تا با کمک همگانی و فضل خدا این همایش به خوبی و با کیفیت برگزار کنیم.

خطیب نماز جمعه در پایان گفت :.  جاده ورودی شهرکه مرتب تلفات می گیرد و من نگران این جمعیت زیادی هستم که در ایام نوروز وارد شهر می شوند و خواهش میکنم از عزیزان شرکت نفت که مسئول اصلی پروژه هستند هر چه سریعتر نسبت   به اتمام آن تا قبل از رسیدن تعطیلات اقدام کنند .

 

منبع: آسماری نیوز


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:مردم,مسجدسلیمان,الگوی,اقتصاد,مقاومتی,هستند,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 1451
بازدید ماه : 2756
بازدید کل : 84517
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1