گفتگو با مادر شهيد بهنام محمدي
پایگاه فرهنگی شهرستان اندیکا
پایگاه اطلاع رسانی اندیکا

گفتگو با مادر شهيد بهنام محمدي:

شهيد بهنام محمدي شيفته شهيد جهان آرا بود

مادر شهيد بهنام محمدي گفت:شهيد جهان آرا خيلي بهنام را دوست داشت و هميشه در مراحل مختلف عمليات او را با خود مي برد. بهنام هم شيفته شهيد جهان آرا بود. بهنام به من ميگفت : جهان آرا مثل دايي من است و من خيلي ايشان را دوست دارم. يكي از دلايلي هم كه باعث شد بهنام در شهر بماند و بجنگد همين علاقه بين او و شهيد جهان آرا بود.

به گزارش نويد شاهد به نقل از خبرگزاري حيات ، مادر شهيد بهنام محمدي كه در حاشيه مراسم تشييع پيكر مادر شهيدان جهان آرا اظهار داشت:بهنام محمدي از همان ابتداي حمله عراق به خرمشهر دوشادوش ساير رزمندگان جنگيد. شهيد سيد محمدعلي جهان آرا فرمانده بهنام بود. بهنام با اينكه سن و سال كمي داشت ولي دو تا تانك دشمن بعثي را منفجر كرد. بهنام در كنار ساير رزمندگان يكماه مقاومت كرد و بالاخره به آرزويش كه شهادت بود رسيد.

وي افزود:تا بهنام من زنده بود عراقي ها خرمشهر را نتوانستند بگيرند. دشمن خيلي از بهنام ميترسيد چون از ناحيه او بسيار ضربه ديده بود. هنگامي كه ما مجبور شديم شهر را ترك كنيم من به بهنام گفتم بيا برويم تو سن كمي داري و نميتواني بجنگي. بهنام گفت: اگر من و امثال من نجنگيم دشمن شهر و ناموس ما را مي گيرد و به آن تعرض ميكند.

شهيد جهان آرا خيلي بهنام را دوست داشت و هميشه در مراحل مختلف عمليات او را با خود مي برد. بهنام هم شيفته شهيد جهان آرا بود. بهنام به من ميگفت : جهان آرا مثل دايي من است و من خيلي ايشان را دوست دارم. يكي از دلايلي هم كه باعث شد بهنام در شهر بماند و بجنگد همين علاقه بين او و شهيد جهان آرا بود.

 

مادر شهيد بهنام محمدي به رابطه فرزندش با شهيد جهان آرا اشاره كرد و ادامه داد: ما و خانواده شهيد جهان آرا در خرمشهر همسايه بوديم. مادر شهيدان جهان آرا كه امروز مراسم تشييع پيكر ايشان است به واقع خيلي خانم خوبي بودند. ايشان قبل از انقلاب خانه شان محل جلسات انقلابيون و پناهگاه جوانان انقلابي فراري از دست ساواك بود. و افراد سرشناسي چون شهيد مطهري و ديگر افراد انقلابي آن زمان به خانه ايشان رفت و آمد داشتند.

وي افزود:فرزندان ايشان هم قبل از انقلاب فعاليت هاي انقلابي زيادي داشتند. شهيد علي جهان آرا زير شكنجه هاي ساواك به شهادت رسيد. شهيد محمد جهان آرا نيز قبل از انقلاب يكسال در زندان هاي رژيم شاه بود. خانواده خيلي انقلابي اي داشتند.

گفتني است،شهيد بهنام محمدي رزمنده 13 ساله خرمشهري است كه در كنار شهيد سيد محمد جهان آرا در مقاومت جانانه خرمشهر دوشادوش ديگر همشهريان مقاومت كرد.

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 1543
بازدید ماه : 2848
بازدید کل : 84609
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1